הפונפון הורוד של החיים

באמת, באמת, באמת
שעדיף לא לשבת לידי באוטובוס,
סיפורון קצרצר בהשראת הבוקר הזה:
"היא ישבה בצידו השני של הספסל האחורי הארוך
היה בה משהו מסודר במיוחד
נערה צעירה, בת שמונה עשרה אולי מעט יותר,
מדים מגוהצים, מונחים בצורה הנכונה במדוייק
שיער בהיר אסוף לאחור בהידוק, איפור מהוקצע, עדין אבל נוכח
לרגליה נעליים שחורות, תיקניות אני משערת, סגורות, נטולות עקבים
גם הישיבה שלה הייתה נורא אסופה
כל הדרך
יושבת ישר, לא נמרחת לכיוונים
כמו רובנו, יושבי האוטובוס המנמנמים חליפות
שולפת בשלב כל שהוא של הנסיעה
מתוך תיקה השחור והמסודר, אני יכולה רק לנחש
ספר קריאה צהוב עטיפה
פותחת בעמוד המסומן בסימנייה ירוקה
שוקעת בעולמות רחוקים כנראה, ממשיכה כך לקרוא עד שהגיעה תורה
עד שצריכה הייתה לרדת בתחנה המרכזית עמוסת האנשים המתרוצצים
והיא סגרה את הספר, הכניסה אותו לתא המתאים במדוייק
קמה על רגליה
פונה אל המעבר ומשם אל הדלת האחורית
חולפת על פני מאפשרת לי להציץ בה עוד רגע מרחוק
ולחייך חיוך מרוצה, חיוך של שביעות רצון
של שמחה אמיתית שהנה גם אצל אחת כזו, מהמגוהצים בפינות
חייב להופיע המשהו הזה, הרגע שבו היא מניחה מעט בצד את החומות, את הנהלים והגבולות
פסיקה לרגע אחד להיות היא, העומדת על המשמר
ותולה על התיק השחור והמסודר, בצידו האחורי, על ידית הריצרץ הארוך
פונפון ורוד ולבן, גדול מימדים, מתנועע בעליזות
ואני די בטוחה, או לפחות כך זה היה נראה מבעד לקורי השינה העוטפים אותי בנסיעות הבוקר המוקדמות
שהוא הביט בי, הפונפון הורדרד, ואפילו חייך וקרץ מבעד לקבוצת השערות המתנופפת
ואולי אף הגדיל לעשות ולחש לי "זה בסדר, אני על זה, אני עובד על לרכך אותה, לפחות קצת, להוסיף קצת פונפונים וצבעים לחיים המסודרים
שהיא חושבת שהייתה רוצה לעצמה,"ואת יודעת למה?" נדמה היה לי לרגע שהוא אפילו שואל. "בגלל שבלי קצת פונפונים ורודים, שמים כחולים וציפורים בראש,
האמת היא, שמאד משעמם לחיות"
הסוף.

להשאיר תגובה

