ד"ש משנות השמונים

לפני שנה וחצי זה קרה. בגיל מאוחר מאד ועדיין – תפס אותי לא מוכנה.
ההורים שלי, שני אנשים נחמדים מאד בדרך כלל, הופיעו אצלי בבית, מודיעים לי שזהו זה. תקופת ההשכרה של המחסן היחיד שיש להם לטובת ערמות הדפים ששפכתי עליהם כמויות בלתי נתפסות של מילים, לאורך שנות הילדות/תיכון/צבא – נגמרה, וכל המילים האלה בתוספת שכבות אבק משנות השמונים ,הגיעו זה עתה ביחד איתם בטרמפ ישיר מחיפה.

בעזרה פעילה של הילדים, פרקנו את שקי המחברות, דפדפות, מכתבים, מניחים אותם סוף סוף אחר כבוד במחסן של מי שכתבה אותם. האנשים שהשכירו לי את המחסן הלכו אחרי עוד ביקור נחמד, ואני נשארתי עם הערמות, הקופסאות וההתלבטות האם ועד כמה לדפדף.

התלבטתי עוד כמה שבועות אבל יום אחד, של חופשת מחלה שהשאיר אותי בבית הכריע את הכף בעד הבעד – ומצאתי את עצמי
מדפדפת בשנות ילדותי – התבגרותי בין הדפים המקומטים.

וכצפוי מסתבר ששמרתי הכל:
פתקים שהועברו במהלך השיעור.
מכתבים שכתבתי לאחרים.
מכתבים שאחרים כתבו לי.
יומנים על גבי יומנים – כוללים תיאור מפורט מדי של גילאי העשרה, תוך התייחסות מוגזמת לאיך הרגשתי ומה חשבתי ומה אמר לי מי ומתי.

מעייף. לעיתים. משמח לעיתים אחרות. אבל בדבר אחד אני בטוחה – אני בטוחה שטוב שכתבתי.
קצת בשבילי היום ובשביל הזיכרונות המשעשעים.
אבל בעיקר עבורי אז, הנערה שהכתיבה הייתה עבודה ללא ספק כלי לסידור מחשבות, אוורור רגשות ולפעמים אפילו מציאת פתרונות.

ועכשיו – מזהירה מראש – אני עוברת לחלק השיווקי של הפוסט ומי שלא בעניין יכול בהחלט לעצור:

group1

סדנת כתיבה לנערות
בגלל הנערה שהייתי ובגלל ההבנה עד כמה הכתיבה הייתה משמעותית בשבילי – אני עומדת לפתוח קבוצת כתיבה לנערות בגילאי 15-17.

הסדנא תתקיים בקבוצה קטנה במודיעין – ותיפתח בתחילת יולי.

אורך הסדנא – 10 מפגשים.

הסדנא תתמקד בהכרות עם עקרונות הכתיבה היוצרת, חיזוק יכולות אישיות של כל כותבת, התנסות בכתיבה, התמקדות בכלים המחזקים ותומכים שהיא מעניקה, ליווי ותמיכה בתהליך הכתיבה והתמודדות עם סוגיות ייחודיות לכתיבה בגיל הצעיר.

מידע נוסף ויצירת קשר באתר:

http://www.ruthielax.co.il/#!girlsworkshop/cltk

להשאיר תגובה

