המדריך לגוזל העף המתחיל

לקראת הפעם הבאה שבה מישהו מהילדים שגידלנו ישקול ברצינות לעזוב אותנו מאחור ולעוף לגור במקום אחר כדי להתחיל להיות מבוגר, אני שוקלת כבר מעכשיו להתחיל לכתוב לעצמי בנקודות קצרות את ה'מדריך השימושי ליוצאים מהבית'.

אני חושבת לחלק את המדריך בגדול לשלושה נושאים מרכזיים:

  • מזון
  • כלים וכביסה
  • ותחזוקה שוטפת

תחת מזון – אני מתכוונת לפרט קודם כל איפה קונים אוכל. איך הוא מגיע בסופו של דבר למצב הקר עד קפוא במקרר שלנו. ולמה לא כדאי לחיות רק על דברים שיצאו מקופסא או פריזר.

בסעיף כלים-כביסה אני מתכוונת להתייחס באופן נרחב לשלושה עניינים מרכזיים:

שטיפת כלים – איך, למה ומה קורה אם לא עושים את זה?

כביסות – מה זו מכונת כביסה? מה היא יודעת לעשות? וכן גם לנו יש אחת כזו בבית, בחדר הפנימי שממנו יוצאים בגדים רטובים בערמות. אלה שאני מבקשת לפעמים לעזור לי בתלייה שלהם ואתם מתחמקים.
אני בהחלט מתכוונת לפרט גם מהם המרכיבים הדרושים כדי לכבס, מה עושים במקרים של כתמים קשים (וזה הזמן להסביר אולי שלא כל מה שאומרים בפרסומות בטלוויזיה הוא נכון).

נקודה אחרונה וחשובה לגבי כביסההיא זו שקשורה להפרדת צבעים. בכביסה זה לגיטימי, אני אומר, ואפילו חשוב. בשום מקום אחר בחיים זה לא.

תחת תחזוקה שוטפת יהיה חשוב לי לציין בעניין הניקיון הכללי של אזור המחיה שלהם – פשוט שיעשו כמיטב יכולתם, שלא יזלזלו אבל גם לא ישתעבדו לזה. רוב האנשים לא באמת שמים לב לשכבת אבק דקה על עדן החלון אבל כן ישימו לב לצחנת גרביים בני שבועיים זרוקים מתחת למיטה שעלולים לעורר חשד לגבי דברים אחרים שאתם מחביאים בבית ופעם היו בחיים.

זהו זה בקווים כלליים. אני חושבת שזה יכול להועיל לילדים אבל בעיקר לי, כדי לכסות על נקיפות המצפון והתחושה שלא חינכתי אותם מספיק לעצמאות מיותרת, אבל אם לא יצא לי לעשות את זה ובכל זאת הם יחליטו לעזוב אחד אחרי השני, אני מקווה, ששנות הפינוק הארוכות, כשהאוכל הגיע אליהם כמעט עד הפה, הבגדים המקופלים כמעט הולבשו עליהם בכל יום מחדש, והחדר שלהם נשטף כאילו מעצמו, אני מקווה שכל זה לפחות ישאיר להם כוחות לעשות את זה בעצמם מגיל שמונה עשרה ועד מאה ועשרים.

Dishes

להשאיר תגובה

