עשרים וארבע שבע

בימים האחרונים אני מרגישה לא טוב. וירוס מעצבן שהחליט להתיישב עלי, בא והולך, מסרב להרפות. אז אני בבית בבקרים, אומרת לעצמי שאני צריכה לנח. מנסה לעצור את הריצה שאני מורגלת בה. חוץ מזה אני עכשיו גם "בין ספרים". הספר השני שעומד לצאת מוכן ונמצא אצל העורכת הלשונית, ככה שגם בענייני הכתיבה אני בחופש קצר.

ופתאום, בימי הוואקום העליזים האלה שנחתו עלי במפתיע אני מבינה את קצב החיים הרגיל שלי ועוד יותר מבינה שככה אנחנו חיות בעצם, כולנו.

אנחנו עובדות  – ברור, חייבות לעבוד, רוצות לעבוד, נהנות לעבוד – תבחרו את התשובה הנכונה, אבל בכל מקרה אנחנו עובדות במשהו והוא בדרך כלל כרוך במשרה מלאה או משרת אם או משרת אם עייפה.

אנחנו מתחזקות משפחות – שניים, שלושה, שישה ילדים – שוב לבחירתכן – ובחירת בני הזוג שלכן, אבל כמו שאומרת הקלישאה על הפמיניזם, למרות הכל העניין הזה של הילדים בכל זאת נשאר בתחום האחריות המרכזי שלנו, ואחרי שאנחנו יולדות אותם אנחנו גם נשארות בסביבה לגדל אותן, לעזור בשיעורי הבית ולהתקשר למורה לבקש עזרה לגבי השאלות שלא הצלחנו לפתור.

חוץ מזה אנחנו גם עושות ספורט, הולכות לחוגים, או במקרה שלי מפתחות איזה תחביב אובססיבי או מקצוע אלטרנטיבי.

וזהו.

babyworking

לא נורא בכלל. אין בעיה לדחוס את כל זה לעשרים וארבע שעות. לא?

אז זהו. שיש. ואת המחיר אנחנו משלמות מתי שהוא, איך שהוא באיזה שהוא שלב של החיים. אני בטוחה בזה. אנחנו לא כל יכולות, למרות שאנחנו רוצות להאמין שכן.

ומהו בדיוק המחיר הזה? לא יודעת. הוא יכול להיות כל דבר אבל הוא בוודאות קיים, לפעמים מנמנם וממתין לרגע הנכון ולפעמים מטפטף באופן קבוע ויום יומי אל תוך החיים שלנו, בלי שאנחנו שמות לב אליו כלל.

אז בימי המחלה-חופשה-בין הספרים האלה שלי אני אומרת לעצמי בכל זאת, כמעט בקול רם, שאני צריכה ללמוד גם לעצור. לנח. לקרוא ספר באמצע היום. לעצור את ריצת האוגר הזו במעגלים ולצבור כוחות כדי להמשיך בעוד כמה ימים לרוץ ולהמשיך לשלם את המחיר.

ואז אני מתיישבת לכתוב פוסט בבלוג….בכל זאת.

להשאיר תגובה

