החברות של רות

רות המואבייה, זו שהתמזל מזלי וההורים שלי בחרו לתת לי את השם שלה למרות שנולדתי לפני ט' באב, היא אחת מהדמויות התנכ"יות, שאני אוהבת במיוחד. יש לכך כמה סיבות ואני לא בטוחה איזו מהן היא המרכזית, אבל בהקשר של הספרים והכתיבה שלי אני יכולה בכל זאת להצביע על אחת משמעותית – העובדה שהיא ידעה להיות חברה. היא הייתה חברה של גיסתה, חברה של בעלה וגם בוודאי חברה של חמותה.

החברות בין רות ונעמי היא חריגה בנוף התנכ"י, שאינו מרבה לפרט וספר לנו על נשים ומערכות היחסים החבריות בינהן, והקשר המופלא הזה בין שתי הנשים שהיו במקרה גם כלה וחמות, הוא ללא ספק חריג וראוי להערכה אם לא להערצה ממש. ההקרבה ההדדית, האמפתיה, ההבנה זו של זו והנכונות לעשות למען האחרת, מספרות לנו את סיפורה של חברות נשית, סיפור אמיתי ונוגע ללב וכזה שהיינו כולן רוצות להיות חלק ממנו.

אני מאמינה בקשרים כאלה, ביכולת שלהם לשנות או לשדרג את החיים, לכוון אותנו אל מקומות טובים ונכונים יותר. חברה אחת, שתיים או חמש כאלה יכולות בהחלט לעשות את ההבדל בבחירות שאנחנו עושות בחיים ולכוון אותנו למקום שאליו אנחנו רוצות להגיע, רק לא תמיד מעיזות או בטוחות בכך.

וקצת במילים אחרות – על חברות בין נשים לעומת גברים, מתוך הסדרה 'חברים':

friends

 

להשאיר תגובה

