הקולות הצפים

לכתוב ספרים זו החלטה מטופשת. אני יודעת את זה.

למה?  אולי בגלל שכולם כותבים, וכולם כותבים טוב ומה הסיכוי שדווקא הסיפורים שלי על נשים, על עצמאות ועל בחירות, יעניינו מישהו? ואולי בגלל שקשה כל כך לדעת אם הכתיבה טובה, נוגעת, מעניינת. ואולי, למרות שיש כאלה שקוראים ואוהבים מאד בלי שהם חברים, ילדים שילדתי או נשואים לי וחייבים להעמיד פנים, אולי זה בכלל לא טוב, לא מעניין, לא לעניין.  ואולי כי כל הזמן הזה, האנרגיה, וכן גם הכסף, הולכים להם למקום שכולו בזבוז כוחות על יצירה שאין בה כלום? אולי….

books

כל מי שכותב מכיר את הקולות האלה.הקולות שמגיעים מסביב וגם מבפנים. אומרים לך שזה לא שווה את המאמץ, שאם היית דוסטויבסקי מישהו כבר היה מגלה אותך בגיל עשרים. שיש דברים מועילים יותר לאמא עם ארבעה ילדים לעשות חוץ מלשבת בערב ולכתוב. הכל נכון ואני שומעת ואפילו מקשיבה. כי באמת יכול להיות שהאמירות והקולות האלה הם אלה שאומרים את האמת. האמת שמזכירה לי שכמעט בלתי אפשרי להתפרנס מכתיבה במדינה הקטנה שלנו, שכנראה אאלץ להמשיך להחזיק במקביל עבודה אחרת בנוסף לאהבה האמיתית שלי. שאמשיך לכתוב בלילות ולעבוד בימים. שזה פשוט לא פשוט.

וישנם גם ימים שהם מצליחים אפילו יותר וגוברים על הקולות האחרים. גורמים לי לפקפק בדרך להתלבט אם זה שווה את המאמץ, אם יש סיכוי להגיע לאיזה שהוא מקום אם אני לא חברה של מישהו שמכיר מישהו, או שמכרתי את נשמתי לתוכנית ריאלטי בעבר.  ואז אני אפילו נכנעת זמנית, מניחה את זה בצד, מפסיקה להשקיע בזה את מרצי וזמני, את היצירתיות, את האהבה הרבה. אבל הימים האלה תמיד נגמרים באותה דרך. בדרך חזרה. בכניעה למה שאני מאמינה שאני צריכה להמשיך לעשות, שיש לו מטרה והצדקה. לכתוב, לספר, לברוא דמויות ועולמות ולהגיד דרכם משהו על אנשים ועל אנושיות.

אז אני מתנצלת מראש אבל אני כנראה אמשיך לכתוב. ואם תרצו לקרוא, אני אשמח. ואם לא, אני אבין, אבל גם אם תתחננו, אני כנראה לא אפסיק……

 

להשאיר תגובה

