נשות הארבעים

נשות הארבעים.
ביום האישה הזה, היום שבו כולנו אומרים לעצמנו שנשים צריכות להיות שוות ושבהזדמנות הראשונה שתהיה לנו נטפל בזה, אני רוצה לדבר דווקא על קבוצת נשים שלפני כמה שנים הצטרפתי אליה באופן פורמלי ואני משתדלת לעמוד בקצב שלה – קבוצת נשות הארבעים.
מדובר בשכבת גיל או בקבוצה נשית עם מאפיינים יחודים. למה יחודיים?
כנראה כי רוב הנשים בגיל הזה כבר לא עסוקות עד מעל לראש בגידול תינוקות.
כי רובן הרבה יותר מנוסות והרבה פחות מפחדות.
כי הרבה פעמים, כמו הגברים אגב, הן נורא רוצות לעשות שינוי.
כי בניגוד לגברים הן לומדות לפתוח את הפה ולומר את זה בקול רם בשלב הזה של החיים.
כי מתוך האומץ החדש שלהן הן עושות דברים שלא יאמנו כמו להקים עסקים, ליצור יצירות ולהחליט להיכנס לתחומים חדשים ומרתקים שהן ממש טובות בהם.
וזה גם מתאים להן מאד, הסומק החדש בלחיים, העיניים המבריקות, הביטוי של משהו שהן כנראה היו תמיד אבל עכשיו גם אחרים פוגשים.
ואני נתקלת בהן הרבה בזמן האחרון. בנות ארבעים וקצת, ארבעים והרבה, חלקן חדשות לי וחלקן ישנות אבל מגיעות בפורמט חדש.
ואני שמחה לראות את זה, ומשתדלת בכל פעם ללמוד משהו מכל אישה כזו ואני יכולה בתוך ההתלהבות הכללית שלי מהתופעה להצטער רק על דבר אחד: על הצורך של נשים בדרך כלל, להגיע לשלב הזה, לגיל הזה, לשנים שאחרי ההריונות, הלידות, והלילות הלבנים, כדי שנוכל, כדי שנעז, כדי שנאמין בעצמנו – כדי שיהיו לנו קצת יותר מהמשהו הזה שהרבה גברים פשוט נולדים אתו.

להשאיר תגובה

