בעלי החלומות

אתמול, ברגע של עייפות מצטברת התיישבתי מול הטלוויזיה.

הייתה שעת ערב מוקדמת יחסית ומולי ריצדה איזו תוכנית ריאלטי אקראית. הפעם בנושא בישול.

העייפות  מימים של עבודה, לילות של כתיבת ספרים וגידול ילדים בין לבין, מכריעה אותי פעם בכמה זמן ואתמול בערב היא עשתה את שלה ונשארתי לשבת מול המסך, מנסה להבין במה מדובר ומה מטרת התחרות במקרה הנוכחי.

מסתבר שמדובר בתוכנית בישול  בה מגיעים מתחרים ומציגים מול שלושה שפים גדולים, מנה כלשהיא שאמורה להכניס אותם לתחרות. שאחר כך יעברו ממנה אל השלב הבא, וממנו אל השלב שבא אחריו.

למרות שאני חייבת להודות בכנות שתחום העיסוק של התוכנית, כלומר בישול, מעניין אותי במידה מעטה מאד, יש דבר אחד שאני כן יכולה להבין בכל ליבי. את האהבה הגדולה ליצירה והרצון לשתף בה אחרים.

ואז נכנס אל החדר מתמודד בן גילי, בחור בן 41.

Sky

הוא נכנס ועמד מול שלושת השופטים אחרי שאלה כבר דיברו בינם לבין עצמם וגיחכו על המנה הלא מוצלחת של הבחור היומרני שבוודאי עומד מאחוריה.

את הביקורת הזו הוא ראה מאחורי זכוכית חד כיוונית, אבל הוא בכל זאת נכנס בראש מורם ואמר להם שהוא מקבל את הדברים. אחר כך הוא סיפר גם שבשנים האחרונות הוא הלך רחוק עם האהבה שלו לבישול והחלום לבשל ופתח מסעדה, וכשזו נכשלה והוא הפסיד סכומי כסף אדירים, הוא הלך לעבוד בעבודה רגילה כדי להחזיר את החובות שצבר.

אבל, הוא לא הפסיק לחלום והוא לא הפסיק לרצות לבשל והוא לא הפסיק לאהוב לבשל.

שלושת השופטים דווקא הביעו הזדהות. חלקם אמרו גם שחוו מצבים כאלה בעצמם, אבל בשורה התחתונה ואחרי החיבה ההבנה הם אמרו לו את המשפט שהרעיד אותי. הם אמרו לו שיפסיק לחלום. שחלומות לא תמיד מתגשמים. שאין לו את זה.

וזהו. זה ניער אותי. הפתיע. וגם הרגיז.

כי אני מאמינה גדולה בחלומות. בחולמים. ב"יוספים" קטנים וגדולים. צעירים ומבוגרים. באנשים שמשהו מדליק אצלם את האור בעיניים. שיודעים מה זה המשהו הזה והולכים אליו, איתו ולקראתו כל חייהם.

לפעמים הם מצליחים, לפעמים פחות. לפעמים הם עושים מעצמם צחוק ולפעמים הם לא. אבל הם תמיד שם. נוכחים. במלואם. חולמים ומגשימים חלומות.

כן. אני מבינה שצריך לחיות גם עם הרגליים על הקרקע, לא לקחת סיכונים מיותרים, לא להמר על יותר מדי.
שיש אחריות וילדים ומשפחה. אבל לצד כל זה ויחד עם הנכונות לשלם לעתים מחירים, אף פעם, בשום אופן, אסור להפסיק לחלום.

2 Replies to “בעלי החלומות”

להשאיר תגובה

