הפייסבוק ואני

מצד אחד, אני מכירה אותו כבר שנים. משתמשת בו, עובדת איתו, נהנית לראות כל יום מה יש לו לומר.

ובכל זאת… משהו שם לא עובד עד הסוף. אני והוא לא מדברים באותה שפה. לא לגמרי. לא באופן טבעי ומלא.

הוא מוחצן הרבה יותר. מציג לעולם תדמית שלא תמיד יש מאחריה אמת אמיתית. ובעצם בדרך כלל אין.

ואני, מעדיפה את את האמת. גם כשהיא פחות יפה. גם כשהיא כרוכה בדמעות ובאיפור מרוח כזה שלא יורד אפילו עם מנקי איפור מקצועיים.

ואני מעדיפה אנשים אמיתיים, כאלה שאפשר לגעת בהם, שיש להם מורכבויות, שהם לפעמים שמחים מוקפים במשפחה וחברים, מחייכים למצלמה מתוך החיים המושלמים שלהם ובימים אחרים, הם לבד, והם עצובים והם רוצים להתחיל הכל מהתחלה.

ואני גם, עם הפרעת הקשב שלא באמת יש לי אבל בהחלט הייתה יכולה להיות לו היית נולדת בדור הנכון ומקבלת רטלין עם חלב האם, אני מתקשה לעכל גם את כל המידע הזה שהוא זורק אלי כל הזמן בלי הפסקה.

רגע, אז ההוא התחתן עם ההיא וההיא התגרשה? והחבר של החבר שלי רוצה שאשמע את ההרצאה שהוא נתן ואת השיר שהוא כתב, או שזה בעצם הכל הפוך.

וכל מיני אנשים שהוא הכיר לי, עד שלא הפכו אצלי לבשר ודם, למוחשיים, כאלה שיכולתי לראות להם את כל המימדים, מעבר לסטטוסטים קצרים ויפיפיים, עד אז לא הבנתי באמת מי הם ומה הם ומה כואב להם ומה עושה להם טוב על הנשמה והם היו רק תמונה קטנה בקצה הפרופיל שלהם, על הקיר שלי. זה הכל.

facebook

מצד שני אני גם מבינה שיש בו בכל זאת כמה דברים טובים.

עובדה שיש  לו שניים שלושה מעריצים שרופים. מכורים. כאלה שלא הולכים לישון בלעדיו ובודקים לשלומו מיד כשהם שוב פוקחים את העיניים.

וגם אני, למרות הכל, מחוברת אליו, לומדת המון ממה שיש לו להציע. מכל המידע הזה. מכל בליל הקולות. מהשיתופים והחיבובים ההדדיים.

הוא גם הכיר לי לא מעט אנשים, כאלה שתחומי העניין המשותפים שלי ושלהם רבים מאד. שפתחו בפני עולמות חדשים ומרתקים.

אז מה אני יותר? אוהבת או לא? מכורה או נגמלת?

לא יודעת. ואני והוא גם כנראה לא צריכים להחליט כנראה. בינתיים אנחנו גם וגם.

לפעמים טוב לנו ביחד ולפעמים פחות.

לפעמים אני בורחת ולפעמים מעדיפה להישאר אבל יודעת תמיד עמוק באיזו נקודה שזו אף לא תהיה ידידות נפלאה.

להשאיר תגובה

